[O2] Standardowy pobór prądu w stanie spoczynku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Witeek
    Rider
    • 2005
    • 502

    [O2] Standardowy pobór prądu w stanie spoczynku

    to jadę dziś do salonu po zaworek :P i jutro działam.

    paf, a kto ma czas na czytanie takich rzeczy?? :P
    witeek - octavia 2.0 TDI DSG
  • NEOrADEk
    L&K
    • 2005
    • 1469

    #2
    [O2] Standardowy pobór prądu w stanie spoczynku

    Witajcie,
    mam pytanie czy ktoś wie jaki standardowy pobór prądu może być w O2 z radiem Stream i alarmem podczas spoczynku, tj. wszystko wył. tylko uzbrojony alarm.

    Byłem ze swoją u elektryka i po kilkunastu minutach od załączenia alarmu wyszło 0,24A co wg magika jest dużo za dużo. Teraz zadanie będzie dla elektryka zobaczyć czy to alarm czy Stream mi go ciągnie (na to stawiam przynajmniej) czy jeszcze coś innego (lampki wszelkie we wnętrzu wykluczyliśmy już).

    Radio i alarm (Fox) były dokładane w salonie przy zakupie auta.

    Kiedyś ktoś wspominał co prawda o przypadkach rozładowania aku przez to radio ale nie do końca wiadomo czy to tak jest chyba. Mnie natomiast wykończył się już jeden aku, a nowy jak niektórzy wiedzą stracił prąd też po 2 m-cach od zakupu po tygodniu nie jeżdżenia. Oczywiście to osłabia aku ale bez przesady - nie słyszałem o problemach powrotu z wakacji prędzej bo w autku wyje alarm przez rozładowany aku.

    Wybieram się oczywiście na rozbieranie elektryki ale było dobrze wiedzieć jaki standard jest.
    O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
    "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


    Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

    Komentarz

    • jlupino
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 362

      #3
      Jak mi ostatnio dokonywano pomiaru to wychodziło 270mA na aktywnym alarmie i telefonie na czuwaniu-czyli duzo.Po wyłączeniu telefonu 70mA.Fachowiec powiedział,ze normą jest tak do 50mA,ale te 70 to tez jeszcze nie jest tragedia.Tutaj mówie o mojej OI.Oczywiscie telefon zawsze wyłączam i jak na razie nie ma problemów.Spróbuj zmierzyć prąd po zamknieciu wozu za pomocą kluczyka bez aktywacji alarmu.Wtedy bedziesz wiedział co jest grane.
      Jaro

      Komentarz

      • NEOrADEk
        L&K
        • 2005
        • 1469

        #4
        Zamieszczone przez jlupino
        Spróbuj zmierzyć prąd po zamknieciu wozu za pomocą kluczyka bez aktywacji alarmu
        Własnie, tego chyba facet nie sprawdał ale generalnie jedna sprawa - alarmu jak się nie wypnie machanicznie to cały czas działa i łyka amperki. Czeka mnie zgaduj zgadula z elektrykiem ale już nie liczącym za godzinę 50 zł.

        [ Dodano: Wto 17 Kwi, 07 10:00 ]
        Nie mamy na forum kogoś kto zna temat w O2? Jakie parametry powinny być?
        O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
        "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


        Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

        Komentarz

        • jlupino
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 362

          #5
          Jezeli masz syrene z kluczykiem wyłączającym na tzw."0" to spóbuj ją wyłączyć,chociaż nie wiem czy takie syrenki są w nowych wozach.I wtedy jeszcze raz zmierzyć.Ale jeżeli piszesz,ze alarm cały czas bierze prąd to niestety,ale problem tkwi właśnie w nim.Jak masz możliwość to podłacz do niego syrene bez własnego zasilania.Wtedy powinna być różnica,bo jezeli spada zasilanie własne w syrenie to pobiera ona prąd z aku jakby sie doładowując.Tak mi to tłumaczył pewien magik.
          Jaro

          Komentarz

          • misiek_rd
            Ambiente
            • 2004
            • 201
            • Octavia III (5E3)
            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

            #6
            mialem podobny problem, aku rozladowywal sie po kilku dniach postoju.
            winny byl alarm (niefabryczny - zakladany w aso).
            Problem rozwiazal elektryk w GALL ICM Wroclaw.

            Komentarz

            • ida.mac
              Ambiente
              • 2005
              • 141

              #7
              do 3 razy sztuka

              NEOrADEk, kolega ma O2 TDI i po odbiorze z salonu (2006r) w szybkim czasie wykończył 2 akumulatory. Wszystko wymieniali (akumulatory) w ramach gwarancji. Po "załatwieniu" 3 sztuki akumulatora i po postawieniu sprawy jasno i dosadnie, pracownicy wzięli się w końcu za wóz i okazało się, że coś nie tak z tym alarmem (alarm montowany w ASO). Poprawili i gitara.
              ciężko jest lekko żyć,

              Komentarz

              • NEOrADEk
                L&K
                • 2005
                • 1469

                #8
                mialem podobny problem, aku rozladowywal sie po kilku dniach postoju.
                winny byl alarm (niefabryczny - zakladany w aso).
                Problem rozwiazal elektryk w GALL ICM Wroclaw.
                Poprawili czy nowy inny alarm?
                O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
                "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


                Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

                Komentarz

                • misiek_rd
                  Ambiente
                  • 2004
                  • 201
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                  #9
                  poprawili.
                  we Wroclawiu mieli juz wczesniej kilka takich przypadkow.

                  Komentarz

                  • NEOrADEk
                    L&K
                    • 2005
                    • 1469

                    #10
                    Zamieszczone przez misiek_rd
                    poprawili.
                    we Wroclawiu mieli juz wczesniej kilka takich przypadkow.
                    Dzięki! Skoro wiedzą już co może być problemem to sprawniej pewnie będzie u nich zawalczyć. Muszę się tam wybrać po majowym weekendzie. Nie wiesz może ile ta przyjemność może kosztować (auto już po gwarancji)?

                    [ Dodano: Sro 18 Lip, 07 17:18 ]
                    Odgrzewam temat ale chcę się podzielić co i jak wyszło w końcu z problemem opisywanym.

                    Winny był nie alarm ale uszkodzony jakiś ważny sterownik instalacji elektrycznej co w ASO Sunny w Poznaniu ustalono metodą wypinania/podmiany kolejnych elementów.

                    Koszt: 970 zł + robocizna ok 230 zł. :evil:

                    SAP na moje żądanie usunięcia wady "ukrytej" występującej jeszcze w okresie gwarancyjnym (auto już po gwarancji) poprosił oczywiście o potwierdzenie zgłoszenia usterki w ASO w czasie gwarancji. Ale przy braku mimo wszystko zaproponował 50% zwrotu kosztu zakupu części. :?

                    Nie zgodziłem się jednak i nadal naciskałem podkreślając, że sprawa miała miejsce jeszcze w okresie gwarancyjnym co potwierdzają zgłoszenia wezwań Skoda Assistance.
                    Po przeanalizowaniu stanęło na: 100% refundacji zakupu części i obniżona cena kosztu wymiany do 150 zł. Udało się z serwisem jeszcze wynegocjować cenę przy połączeniu z okresowym przeglądem na 100 zł.

                    Teraz pozostaje mi tylko cierpliwie czekać na sprowadzenie do Polski tego sterownika - do 3 tygodni szacowany czas oczekiwania - i mieć nadzieję, że wszystko dalej już pójdzie sprawnie.

                    Tak więc konkluzja jest taka, że mimo sprawy wydawało by się nie za ciekawej finał jest satysfakcjonujący mnie. Myślę, że zawsze jednak warto dopominać się o swoje nawet jak już teoretycznie "musztarda po obiedzie". :szeroki_usmiech
                    O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
                    "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


                    Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

                    Komentarz


                    • #11
                      no to tylko się cieszyć

                      Komentarz


                      • #12
                        to milo! gratki za wytrwalosc ! Szkoda ze niestety niejednokrotnie o to co nam sie nalezy trzeba przejść przez batalię na która niejeden z nas nie ma po prostu czasu (i checi)

                        Komentarz

                        • Babka_Kiepska
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 315

                          #13
                          Brawo NEOrADEk, i faktycznie szkoda tylko nerwów i czasu, które straciłeś w celu rozwiązania przyczyny uciekających amperów jak i przy pertraktacjach z SAP
                          Czyli cierpliwość i można rzec "upierdliwość" jak najbardziej wskazana :diabelski_usmiech
                          O-I '02/03-1,9 TDI ICE - UNIDEN PRO 520 XL + WILSON Little Wil

                          SKODA OCTAVIA Sales Sheet 1950'S k

                          Komentarz

                          • NEOrADEk
                            L&K
                            • 2005
                            • 1469

                            #14
                            Zamieszczone przez Babka_Kiepska
                            Czyli cierpliwość i można rzec "upierdliwość" jak najbardziej wskazana
                            Dokładnie tak, choć z racji, że to po gwarancji to jednak SAP ma u mnie pozytyw za załatwienie sprawy!

                            [ Dodano: Czw 19 Lip, 07 07:22 ]
                            Zamieszczone przez misiek_rd
                            poprawili.
                            we Wroclawiu mieli juz wczesniej kilka takich przypadkow.
                            Swoja drogą , wiedząc teraz co było przyczyną, może to właśnie tą tajemniczą aczkolwiek drogą kosteczkę wymieniali a nie był winny alarm?
                            O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
                            "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


                            Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

                            Komentarz

                            Pracuję...